Working directly under AquaHacking COO, and assisting the Program Manager, the Development and Programming Agent will
1. Create strategies for the recruitment of teams for the competition.
- Coordinate info-sessions and represent AH in universities for recruitment
- Liaise and create relationships with university Faculty across Canada
2. Manage the “AquaHacking Youth water leaders network”
- Create thinktank meetings with students leaders across Canada
- Recruit AquaHacking Students Ambassadors
3. Create Alumni program
- Follow up with the alumni on a regular basis (+ update their critical info)
- Connect them with AquaHacking Network and identify potential awards, competitions, grant or conferences they could apply for.
- Liaise with accelerators, incubators and Start-Up community
- Create resource documents/videos (Potential Awards, Entrepreneur coaching, pitch to investors or potential partners and clients)
- Create a Job network between Alumni (former non-finalist participants) and Corporate Sponsors
- Design an annual event for the AH alumni
4. Evaluate and assess funding sources from
- Government programs
- Foundation programs
- Corporate Sponsors
REQUIRED QUALIFICATIONS
- The candidate will have strong organizational skills and demonstrate initiative.
- MUST be bilingual English and French.
- Strong Excel knowledge to create charts.
- Knowledge of graphic design software a plus
- The candidate will have to represent AquaHacking in universities and water conferences.
- Good people skills and a good sense of humour.
- Be comfortable in an ever-changing start-up environment
- Passion for the environment and water quality coupled with the desire to work for a nonprofit;
- Minimum 2 years of relevant work experience
- University degree in related field;
- Experience in event coordination and planning is an asset
- Excellent communication and problem-solving skills;
- Curious, self-motivated, and capable of building lasting relationships;
- Ability to work as part of a team and independently;
- Canadian citizens, permanent residents or persons granted refugee status in Canada;
CONDITIONS & BENEFITS
- Start to work: ASAP
- Full-time job
- Montreal based
- RSP and insurance plan
- Competitive salary relevant to the candidate’s experience
- Flexible holiday policy
_____________________________________________________
Travaillant directement sous la Chef des Opérations d’AquaHacking et assistant la Responsable du programme, l’agent de développement et de programmation devra:
1. Créer des stratégies de recrutement d’équipes pour la compétition.
- Coordonner les séances d'information et représenter AH dans les universités pour le recrutement
- Créer et assurer la liaison avec les universités à travers le Canada
2. Gérer le « réseau des Jeunes Leaders AquaHacking »
- Organiser des tables de discussion avec des jeunes leaders environementaux partout au Canada
- Recrutez des ambassadeurs étudiants AquaHacking
3. Créer un programme pour les anciens
- Assurer un suivi régulier avec les anciens participants (+ mettre à jour leurs informations essentielles)
- Les connecter avec le Réseau d’AquaHacking et identifier les prix, concours, subventions et conférences potentiels auxquels ils pourraient postuler.
- Assurer la liaison avec les accélérateurs, les incubateurs et la communauté des start-up
- Créer des documents / vidéos ressources (récompenses potentielles, coaching d'entrepreneurs, présentations pour investisseurs/partenaires et clients potentiels)
- Créer un réseau d’emploi entre les anciens (participants non finalistes) et les commanditaires
- Concevoir un événement annuel pour les anciens de AquaHacking
4. Évaluer et estimer les sources de financement de
- Programmes gouvernementaux
- Programmes de Fondations
- Commanditaires corporatifs
QUALIFICATIONS REQUISES
- Fortes compétences organisationnelles et esprit d’initiative.
- OBLIGATOIREMENT bilingue anglais et français.
- Forte connaissance d'Excel pour la création de graphiques
- Atout : Connaissance d’un logiciel de conception graphique
- Pouvoir se déplace lors d’évènements et conférences (représenter la marque)
- Compétences relationnelles et bon sens de l'humour
- Être à l'aise dans un environnement de type start-up en constante évolution
- Être passionné de l'environnement et de la qualité de l'eau ainsi que vouloir travailler pour une organisation à but non lucratif
- Minimum de 2 ans d'expérience de travail pertinente
- Diplôme universitaire dans un domaine connexe
- Atout : Avoir de l’expérience en coordination et planification d'événements
- Excellentes compétences en communication et en résolution de problèmes
- Curiosité, motivation et capacité à nouer des relations durables
- Capacité à travailler en équipe et de manière autonome
- Citoyens canadiens, résidents permanents ou personnes ayant obtenu le statut de réfugié au Canada
CONDITIONS ET AVANTAGES
- Début de l’emploi : dès que possible
- Travail à plein temps
- Basé à Montréal
- REER et régime d'assurance
- Salaire compétitif correspondant à l'expérience du candidat
- Politique de vacances flexible